måndag 9 februari 2009

mähämåndag.

som dom senaste måndagarna så tar det emot att kliva upp, dels för att jag oftast ligger så himla skönt. Och oftast tätt intill.
Sedan så är det MG på schemat, och det är mer eller mindre helt värdelöst och nästintill helt onödigt att ens befinna sig på lektionerna.
Det är ett rätt intressant ämne medicinskgrundkurs. Men lektionerna är inte ett dugg intressanta. inte alls.

Idag till exempel:
(Läraren 50+)
- Jag minns när jag gick i skolan och p-piller just börjat användas. Det var mycket starka doser och säkert inte alls särskilt bra för kroppen. Och när tjejerna ätit pillren i ungefär en månad så kunde vi killar direkt se det på dom. För brösten växte som tusan. Dom fick skit stora tuttar! Kanske man skulle börja använda det igen nu i dagens läge kanske?!

Det han ville få ut av det var att hormoner påverkar kroppen!
va?
Där sitter vi och ett gäng 16åriga gymnasie elever och karln står och snackar om tuttar som växte som tusan och att man kanske skulle ta och börja använda dem igen????!!!

Slutade kvart över elva. Hade lika gärnat kunnat suttit hemma (legat kvar i sängen) och sedan läst igenom kapitlet han gick igenom.

Sedan käkade vi våran medtagna lunch i det alltid lika stimmiga uppehållsrummet. (hud-vuxarnas matsal)
Jag och "morsan" åkte ner på stan och satte oss på Kultan. Där gnodde vi våra geniknölar och försökte få in alla nagelsjukdomar, nagelns och hårets morfologi och en massa annat som har med hår och naglar att göra.
Det gick sisådär så nu måste jag sätta mig igen och pränta in det sista inför morgondagens tenta.

Hoppas att jag är klar till 9-10 tiden så jag kan slappa lite också:)
(vilket jag inte tror att jag är) :(

Sedan kom Grannen ner på stan och hämta mig, åkte och handlade mat och tog ut kosing för att hon berättade att det skulle komma en leverans från tyskland. Så då var jag snabbt fram och handlade en tre liters box:)

Och igår så var vi och såg seven pounds. Rätt djup film, och jag var inte direkt på djup-films-humör igår, så jag tyckte inte den var så himla bra. Bara de sista tio minuterna då jag grät en smula.. haha.

Sedan hem och käkade glass, banan och daim. MUMS!
och sedan vart det idag och då var det bara att kliva upp. Varesig jag ville eller inte.:(



denna veckas planering:

idag: plugga. plugga och sova tidigt.
tisdag: Skolan som alla andra vardagar. Emelina och Ella kommer hit på middag!
Onsdag: Kunder hela dagen på skolan.
torsdag: inga planer mer än teori på skolan!
Fredag: Halvdag på skolan. Sedan begravning i Fränsta. Stannar där över natten.
Lördag: Inga planer, eventuellt "kryddparty" i borgsjö, annars så är jag nog i stan och myser. Det beror på!
Söndag: SLAPP. fixa klart ett arbete till MG. Åderbrock..

Dagens sanning:
Man ska inte skotta och skjuta iväg snön med hjälp av ena benet som bekläds med täckbyxa, som det i fickan ligger en gammal coco cola kork i. Då får man blåmärken. Många, stora, små, onda och fula!

1 kommentar:

Anonym sa...

Kenneth han kan han =) ha ha ha