måndag 29 mars 2010

JohnBauers

skolans frisörlinje och deras härliga och duktiga elev Mimmi ska ha ett stort tack för slingningen och klippningen av mitt hår! Jag är stört nöjd! :)

Det har jag hunnit med på min lediga dag, klev upp tidigt och var på deras skola inne i stan kl 9. Sedan gick jag en SNABBIS på stan, hade gärna gått en LÅNGIS men tiden fanns inte (vill hem till Peter då han för en gång skull var ledig samtidigt som mig) Hann hem och gav honom två finfina presenter som jag hittade på vrålrea, en jacka och en tshirt! Finfint det. Han blev glad, och fin! :)
Sedan drog herrn iväg och jobba. HUr trist som helst att vi går omvarandra i stort sett hela tiden, alla minuter känns värdefulla, visst vi sover ju tillsammans varje natt, men det är ju inte samma sak. Det är ju vakna lediga stunder som man gärna vill dela tillsammans, hitta på nått i dagsljus liksom..

Iallafall, han stack iväg och jag slappade en yttepytte stund och sedan var det bara att hoppa i kläderna och ut med Iso. Jag hade ändå tänkt plocka lite påskris så det var inte särskilt motigt att ta mig ut..

Vi gjick bort och bakom kubens fotbollsplaner, där bakom finns det en stig som går som sagt rakt bakom alla planer och badet och kommer sedan bort till bostadsområdet som ligger där bortanför badet (tror det är där Hanna bor?! ) och efter den stigen gick jag och Iso. Jag trippade och fokuserade på att inte vricka fötterna eller trampa utanför stigen, för där var snön mjuk och räckte över knäna, och jag hade INTE storstövla`n på mig. Men så såg jag ett stort (beror ju på vad man jämför med) träd som låg med toppen mot stigen, dock inte tillräckligt nära för att jag inte skulle behöva lämna den trygga upptrampade HÅRDA marken jag stod på. På dessa kvistar på detta träd, satt små små videkissar (eller hur det egentligen stavas) Och dessa ville jag ju så gärna ha. Så jag försökte få Iso att stå still så att jag inte skulle behöva rasa rakt igenom snön det första jag gjorde. Men han var nog lika ivrig som mig att få tag i dessa kvistar så han hoppade å for omkring, så det var bara att tacka och ta emot snön som pressades ner mellan skons innersida och mitt ben, strumpan var ju iofs i mellan det hjälpte inte särskilt mycket.

Lämnade det liggande trädet med fina videkvistar och smällkalla vrister. Vad ser jag då? Jo sånna här små små små kottar (som jag har tänk plocka under en längre tid nu, men inte blivit av när jag haft möjlighet)kottarna hade rasat av från toppen och hamnat mellan kvistar och grenar längre ned och dem ville jag ju ha, men dom var också så fint placerade lagomt bort från stigen. Precis så att jag inte nådde när jag stäckte mig så långt jag kunde.
Samma visa igen, få Iso att sitta var ju ingen match men när han upptäckte att han skulle sitta för att jag ville balansera min kropp på en tunn skare för att få ner en kvist med kottar på så ville han inte lyda längre. Han drog och drog åt alla håll samtidigt så det var ju bara att plumsa ner i snön igen, lagom då min kroppsvärme smält bort snöhögen innanför mina skor.

Där i skogen var det tusen olika saker att lukta på för en liten stövarnos så då la han inte intresset på mitt ris jag bar på, men när vi började närma oss hemmet så var plötsligt mitt fina ris något så intressant för honom. Han flög, skutta, hoppa, kutade och tog sats rakt mot påskris (som efter vägen utökats med lite björkris också). Var bara att gå med raska steg och försöka inleda till andra lekar, typ gå fot och va en snäll vovve (funkade inte) men sparka bort små isbitar som man kan jaga fungerade hyffsat! :)

Nu står iallafall riset på bordet, med vita och gula fjädrar på, stod på åhlens och fingrade på turkosa fjädrar för jag tyckte det skulle bli fräschare och snyggare till vår inredning och våra färger här hemma. Men ångrade mig precis när jag skulle betala så det blev gula istället, och vita. Gult är ju faktist påsk, på riktigt.

sedan hann jag med att tokrengöra ugnsglaset också, började i ett hörn för att se hur svårt det skulle vara att ta bort (hur mycket ork det skulle ta av mig) men tyckte att det var nog inte så jobbigt, men efter en 4del så var det tillräckligt. Fick så lov att ändå göra klart hela för hur snyggt är det med en halvren då?


Nä, hua. vilket onödigt och trist inlägg.
haha.
bara tomprat.

ha en skön kväll nu. Och sov så gott!

Inga kommentarer: