onsdag 24 mars 2010

ikväll vart det nya mått tagna..

jag hade faktiskt helt låtit bli (läs glömt bort) att mäta, så sist var 27 januari.
Men ikväll efter boxpasset så ställde jag mig på vågen som jag använde då i januari och som då visade 53.6 kg (visste att jag nog var runt 55 för där har jag faktiskt hållt mig nu den senaste tiden) vågen visade iallafall 56.7 (alltså ett steg upp på 3 kg och det kan låta lite, men när man aldrig tidigare varit över 55, utan mer legat på 52-53 så känns 56.7 NÄRMRE 57 än 56 hur STORT som helst.

När jag kom hem så var jag tvungen att kolla så att inte vågarna skiljde sig från varandra i allt för stor grad, men de gjorde dem inte utan den visade 56.6 alltså ingen märkbar skillnad.

Kom då på att jag kanske skulle ta och mäta mig.. och det hade ökat!! :)

Jag skriver upp de gamla måtten, sedan hur många cm som ökat och sist de nuvarande måtten!

bröstkorg: 81cm +1cm= 82cm
midja: 65cm
+3cm=68cm
stuss: 89cm +2cm=91cm
höftben: 80cm +2cm=82cm
lår:48cm +7cm=55cm
vad:32cm +2cm=34cm
biceps: v.24cm+2.5cm=26.5cm h.25cm+2.3cm=27.3cm

vikt 53.7kg+3kg=56.7kg

men hallå! Kolla ökningen på låren:) Jag är så nöjd!!!


Kan tänka mig att det kan verka hur löjligt och fjantigt som helst för vissa, men det betyder verkligen rätt mycket för mig!! :)

Nu ska jag hoppa in i duschen, har inte gjort det sedan träningen.

Jag rekomenderar iallafall boxpasset på golds, hur roligt och jobbigt som helst! Prova på!

Inga kommentarer: