tisdag 30 mars 2010

fingertoppar som rodnar och en röst som kliar.


Pappa har vart här och stämt gitarren.


Jag har i flera dagar gått och lite smått längtat efter att få försöka mig på gitarr spelandet igen. Men när jag tog fram pärlan så var den så galet ostämd att tillochmed den mest tondöva skulle höra det!
Men nu är den stämd och klingar fint. Något som inte riktigt är lika stämt och inte klingar lika fint är min röst. Jag är väl inte totalt bakom flötet eller helt tondöv, men jag kan inte heller påstå att jag är duktig. Men få fram nått som låter som sång lyckas jag med, säkert mycket efter att vi alltid ha sjungit mycket i familjen, i bilen var det alltid ett måste med lite sång, vi sjung ofta och det var riktigt kul! Otroligt kul! Det är sånt som man minns och aldrig glömmer. Minns med ett brett leende på läpparna. :)
Iallafall, gitarren och jag har haft ett förhållande, ett öppet och sporandiskt förhållande där emellan har det kommit in lite piano också. Men jag tröttnar efter tag, vill bli duktig med detsamma men det går ju inte, man måste öva öva öva och åter öva öva öva, men som sagt jag har inte tålamodet!
KUL NU ÄR DET AMERIKANSKA IDOL PÅ TVEN! HAHA!!
Det var i gymnasiet som jag började intressera mig mer än bara plinka några slingor som pappa lärde mig.. Jag tog internet till hjälp och började med låten atwa av system of a down. Men sedan föll allt ifrån mig igen..
Gitarren fick följa med när jag flyttade till stan, och den var med mig till skåne. Den har tagits fram vid fest och skratt och vid ensamma ledsamma stunder. Den har spelats på av mig, av andra, av dåliga av bra. Samma gitarr ligger brevid mig nu i soffan och samma tjej ska åter igen försöka ta upp gitarr spelandet.
När jag träffade Peter häll jag på för fullt för att lära mig, längst hade jag kommit med Hallelujha låten, och den kan jag faktiskt fortfarande. det är den och knocking on heavens door som hänger kvar!
Ikväll satt och och plinkade till Russian roulette låten med Rihanna, gick faktiskt bra då det bara var enkla ackord. Men att sjunga den var inte alls riktigt lika lätt. haha.
Grannen lär nog bli mer störd nu än när Iso ylar och har sig. hihi.
Nä, ska ut och kisselissa med skrutten nu.
Natti! /trubaduren! :)

Inga kommentarer: