söndag 7 februari 2010

KALAS!

Idag var vi på barnkalas! Peters finfina gudbarn fyllde 2 år! Vi visste inte alls vad vi skulle hitta på för något i present till dem, men det blev iallafall att jag pysslade och piffade lite med tröjor från H&M! Vi hade lite problem med att komma på vad som skulle stå på dem. Skulle vi skriva neras namn bara rakt upp och ner, skriva busfrö eller nått sånt? Men det kändes alldeles för marknads-aktigt. Peter och ungarnas pappa brukar kalla dem för ligister, men det kändes lite väl "hårt" att ha som text på små söta tjejers tröjor, trots att dom faktiskt är små ligister, dock söta och fina! :) Peter hade en idè om att göra dem som fotbollströjor, men det vart inge bra tyckte jag.. tillslut kom vi överens om att jag skulle skriva namnen lodrätt och sedan skriva djur som innehåller bokstäver från deras namn. Alltså blev det såhär:

(Nu kan det hända att ni som läser får idèer, och det är ju kul, men kopiera inte rakt av är ni snälla!! Det blir ju inte alls lika kul!)
Lånade texilpennor av Ella, som är pysselbruden nr1. Hon har det mesta hemma, utom ett strykjärn! :) Så jag fick med mig både stämplar färg och pennor, men det vart bara att jag använde pennorna!! Ska bli spännande och se hur de håller i tvätten! I allafall så la jag bara en skärbräda "i" tröjan (för att få lite styrsel och stadga i tyget och sedan körde jag på för fri hand, hade inte tid med att försöka göra någon slags skiss eller så. Det vart mer bära än brista! Nog för att hästen har lite knepiga bakben och apan ser ut som nå annat missbildat djur.. men det dög!

Och såhär otroligt söta är tjejerna i sina nya tröjor!!
kalasfina söta Fislisor!

1 kommentar:

Fia svart sa...

tröjorna blev superfina! Vad pyssliga ni är!