måndag 20 juli 2009

min Ernst.

jag tänka sig, jag har en egen ernst:)
han lagar mat, hammrar, spikar, ideesprutar(tillsammans med min hjälp), slipar, spacklar och målar.

Vi har ju hunnit med att bygga ihop en sänggavel, med hjälp av en dörr och en fönsterbräda. Nu håller vi på att slipa, spackla och måla kanterna på den.
Samtidigt som en dörr har tagits ner och gångjärnen och handtaget har skruvats bort. Nu slipas den och ska sedan bli vit. finfint.

Igår var vi och hämtade tven, jag hängde en sväng med Ella på birsta city, handlade lite kraffs och åkte sedan hem. Nu har även hon vart här hemma och kollat läget!
Sedan vart det film och mys i soffan. Walk the line visades på tven så vi kollade på den.
En kanon film, även fast jag har sett den innan!

idag kom hela familjen utom Kex hit en sväng, Poppis skulle ha nya briller så dom passade på att åka ner till staden nu när det ändå är så dåligt väder. Fikade en stund, snackade lite musik och tatueringar och sedan begav dom sig vidare mot birsta.

Nu ska jag se om spacklet torkat!

Inga kommentarer: