lördag 4 juli 2009

harmonigatan

jag sitter på en ranglig balkong stol, mitt på vardagsrumsgolvet. Som för övrigt fungerar som ett förråd just nu, det är kartonger överallt. precis överallt.

och ni skulle bara veta hur fruktansvärt ont i hela kroppen jag har haft. Efter att ha flyttat kartonger och allt bråte från två lägenheter (på 3 och 2 våningen) till en lägenhet på 2 våningen. I DENNA HETTA SOM VARIT!!!!
Några dagar innan vi skulle flytta hörde pappsen av sig och erbjöd sig att hjälpa till. Men jag tackade nej, det var ju bara några kartonger å sånt som skulle bäras, så jag och P skulle nog kunna fixa det själv. haha.
dagen innan flyttlasset gick så fick jag ringa och fråga om erbjudandet fortfarande stod kvar. Och som tur var så gjorde det det.
Utan deras hjälp, mamma, pappa och pappas kusin Conny, hade det nog tagit minst två dagar för oss två att få hit allt som skulle hit.

TACK!

Nu är det upp till oss att få ordning på allt här hemma. Det enda som är hyffsat klart är sovrummet.. och halvt köket.
i vardagsrummet, saknas soffan.. å en massa annat.. (men soffan kommer i slutet av denna månad. och den ska bli uppburen av mio-personal. tack och lov)

annars är det gatufesten nu..
Är inte ett dugg sugen på att sitta där, dels för att jag tycker det är lite väl mycket pengar för att trängas bland fulla människor som spiller öl i håret på en (iofs är väl öl bra för håret?!) och dels för att jag hellre lägger pengarna på allt nytt som behövs?!( som jag vill ha hem hit)
Men hoppas alla ni som är där har skoj.

Nu ska vi ta och hoppa in i bilen och fara mot ikea.. å en massa andra butiker, behöver en massa plock.
gardinstänger, glödlampor, sladdar, tvättkorg.. mm...
ska även kika på en säng gavel.

tänker lägga upp lite bilder sedan när vi börjar få lite ordning.. om en sisådär evighet..

........

Inga kommentarer: