tisdag 14 juli 2009

just nu.

har hamnat i en sömnperiod tror jag.

När vi lägger oss på kvällen, så har vi många planer vi ska hinna med på fm dagen efter. Igår skulle vi till Hsand och göra en massa. Men vi vaknade inte. Inte förrän momma ringde. Dom stod utanför dörren, vi hörde inte ens att dörrklockan ringde.

I går när jag la mig så tänkte jag att i morgon (idag) skulle det hinnas med en massa. Jag skulle plugga. (ett stort måste) och tvätta, och plocka i hop. Dammsuga.. kanske fixa lite på balkongen. Men jag sov, som en stock. Sover så himla djupt och skönt.

Har tills nu sprungit runt och försökt hinna med en del av allt jag hade tänkt..
(men än så länge har jag inte tagit fram pluggpärmen)
Men sängkläderna är nya, andra tvätten går för fullt, diskmaskinen är urplockad och iplockad, golven är rena.. dammiga ytor är torkade..
så nu la jag mig en liten stund här på sängen..
---------------------------------------------------------------------

Jag har det så himla bra.
Jag går en utbildning som jag länge drömt om, jag trivs som fisken i vattnet trots allt pluggande, jag har bra lärare och en bra klass.
Jag har bra vänner. Trots att det ibland går stunder som vi inte ses på ett tag så finns de där, på samma sätt som jag finns för dem.
Jag har en underbar Peter, som sambo och pojkvän. Han är personen som har allt jag behöver. Den personen jag vill vara med nu. igår och i morgon. för alltid.
Jag bor i en jätte fin lägenhet, i ett lugnt område, inte mitt i stan med ändå nära.
Jag är frisk. Männsikor som jag bryr mig om är friska.

och solen skiner in genom vårt sovrumsfönster nu.
det är sommar. (trots att det vart lite kallt nu i några dagar)

Jag är bra lycklig nu må ni tro:)

Inga kommentarer: