torsdag 26 maj 2011

trettio.

Igår var jag upptagen hela dagen med att fira min stora älskling. Han fyllde 30 år och det vart kalas med buller och bång! :) Vi hade öppethus hela dagen, och även fast det var många som inte kunde komma så var det en ständig rullande fika. Inte förrän efter 23 stod jag och Peter och käkade middag i köket. Vi orkade inte ens duka vid bordet utan det vart en stående middag och sedan direkt i säng!

Och jag må säga att han fick otroligt bra presenter!!! Men nått som plockades fram, jag vet inte hur många ggr under kvällen var presenten han fick från alla i Fränsta! En bosch skruvdragare/borrmaskin med hur många tillbehör som helst. Alla karlar som var hit och firade var där och fingrade. De vart nästan som små barn med en ny leksak. :)

Jag lät Lovisa vara mestadels i min famn faktiskt, hon har vart lite gnällig sista dagarna och att vandra från famn till famn för att alla vill hålla om och krama vår skatt gör nog att det blir lite för många intryck under en och samma dag för hennes lilla huvud. Det blir för mycket att bearbeta och uppfatta att det yttrar sig med en ännu gnälligare liten tjej.
Jag kan ha helt fel också, att det inte alls spelar någon större roll, men jag tror faktiskt det.
Hon hade en sväng när hon var himla ledsen, tillslut somnade hon utmattad i min famn medans allt stoj och stim fortsatte runt om.

När det var dags för nattning så tog det ett bra tag innan hon kom till ordentlig ro och somnade för natten. Men vid 23.30 sov hon gott med armarna uppsträckta ovan sitt lilla söta huvud. Sen sov hon i stort sett hela natten, med ett litet stopp för käk, samtidigt som hon nästan sov.

Idag blir det till att bara slappa. Lovisa ligger ute på balkongen och sover, Iso i sin koja och jag ska slänga mig raklång på soffan!!!

Grattis igen min älskling! Puss!

Inga kommentarer: