söndag 8 maj 2011

punkt och slut?


Jag kan inte bestämma mig om jag ska sluta blogga. Jag ska inte säga att jag inte har tid att blogga, för det har jag. Men det känns liksom meningslöst. Jag kan egentligen skriva i en vanlig dagbok, för egentligen skriver jag ju bara för min egen skull.
Och de som läser bloggen är mestadels sådana som jag ändå pratar med, säkert nästintill dagligen. Så de får ju veta allt som är värt nått att veta ändå.

Men för den som vill veta, så mår vi bra.
Lovisa växer och frodas. Idag har hon sovit hela dagen, medans vi var och kollade på ett hus. (huset var inget att hänga i julgran så vi väntar och ser vad som händer härnäst.)
Ikväll har hon varit rätt missnöjd, gråtit och surat om vartannat. Jag vet inte om det är magen som jäklas med henne, å när hon precis är påväg att somna så drar det till i lillmagen och hon gormar rakt ut. Och tillslut så är hon helt utmattad men för uppspelt för att kunna somna om.. Så då går det i en ond cirkel.

å just det, vi rev ut garderoben som var inbyggd i sovrummet. Nu har vi alla våra kläder och sängkläder i vardagsrummet. På matbordet och på soffan..
Jag får smått panik och rysningar när jag ser eländet. Och jag gruvar mig för hur lång tid det kommer att måsta vara såhäran. Vi ska försöka få det klart så snabbt som möjligt, men det lär ju inte gå på en grisblink som jag vill..
I morgon tar vi iallafall nästa steg. Åker på bauhaus-gipsskivor och till ikea för garderob. Har vi tur så klaffar allt å vi kommer hem med en ny garderob redan i morgon. Då jäklar blir jag glad.

Men allra först så ska jag och några andra mammor njuta av solen (som kommer i morgon) och varandras sällskap. Vi beger oss mot sidsjön och fikar.

Nu ska jag ta en övertrött liten älskling och försöka få henne komma till ro igen..
(tji fick jag som klädde på henne pyjamas vid åtta.. hon har fortfarande inte somnat.. just nu ligger hon och smaskar på fingrarna, man tror ju att hon är hungrig men icket. Hon vill inte alls ha. Hon vill bara käka på sina små söta fingrar..)


Godnatt.. så får vi se om jag fortsätter skriver här. ni lä ju märka.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill att du fortsätter skriver!

Kram
Emmy

Veronica sa...

Kul med hus! Vart var det någonstans?

Therese Evrung sa...

Jag tycker oxå det är roligt att läsa vad ni har för er, spännande med hus! det måste jag få höra mer om!! :)

Kram Therese