måndag 4 april 2011

14 dagar.

i två veckor har hon funnits utanför min mage. Det är helt ofattbart, vart har tiden tagit vägen?

På två veckor har jag tappat 10 kg och det är endast 5 kg kvar tills jag är tillbaka till inskrivningsvikten.
Jag hoppas hoppas hoppas att de futtiga små kilona inte trillar av. Jag vill gärna ha lite lite hull kvar.

Magen har så gott som sjunkit tillbaka så jag kan ha nästan alla mina vanliga kläder.
Det är vissa jeans som inte går att knäppa..

LillFröken växer iallafall så det knakar.
Födelsevikten har hon passerat med råge och nu närmar hon sig 3kg gränsen, om hon inte har passerat den redan?! Får se på torsdag då vi ska till Bvc och väga och mäta.

I natt har hon haft en fis på tvären precis hela tiden tror jag.
Jag har gungat, guppat, klappat och vaggat. "böjt" benen mot magen, masserat magen..
Peter har gjort detsamma..
Som tur är har vi en Lovisa som inte skriker utan hon "bökar" och grymtar.
Nu verkar hon ha fått ur sig den envise fisen för nu sover hon hur gott som helst.

Igår var en trött dag. Jag klev inte ur sängen pårikigt förrän vid 17 tiden. Jag kunde bara inte. jag var alldeles för trött.
Vi åkte iväg på middag till Lovisas Farfar och där bjöds det på lamm och potatisgratäng. Hua vad gott.

Idag väntar ett besök på en mataffär och på apoteket.
ammninginlägg och termometer till fröken.

Nu skall här käkas..

Ha en bra dag.

1 kommentar:

Elena sa...

Ser att du gått och blivit mamma! Stoort grattis Malin!! :)