söndag 24 april 2011

Påsk


Skärtorsdagen var vi på kalas, Lovisa var påskkärring
med gul klänning och ett tag hade hon tillochmed ett litet huc
kle (en dreggelsjal som jag knäppte runt huvudet istället) Jag har nog aldrig sett en sådan söt kärring förrut.
Långfredagen, ja vad gjorde vi då? Peter jobbade och jag var nog bara hemma.
Påskaftonen tillbringade jag i Fräna.
For upp på förmiddagen, följde med mamma upp på getberget för att kolla när bla Pontus och pappa körde skoter upp gör slalombacken. Sjukt häftigt. Flisan sovprecis hela tidem, trots att skotrarna brummade runtikring.
Sedan käkade vi korv på badhusvägen, gick en sväng på byn i det strååååålande vädret.
Vi packade in oss och for till stugan. Där fick vi lite mera sol på bleknäsan.
Vid nio for jag, Lovisa oc Iso hemåt. Plockade upp p från jobbet.

Inatt var hon vaken nästan 3 h innan hon slog igen sina blå. så vi sov länge idag, peter for på jobbet...

Nu kom vi just in från en långprommis. ska plocka lite innan jag börjar med middagen..

hoppas ni haft en skön påsk.

Inga kommentarer: