torsdag 22 juli 2010

flyttfirma HägglöfsHägglöf

En köksoffa och en skiffonje (eller vad det heter) flyttade in på Harmonigatan ikväll. Pappa och hans kusin kom hit och lämnade dessa två oslipade diamanter hos oss (mig, för P är inte ens hemma)

kökssoffan är i furu, skall bli vit och den här skiffonjen är brun, en äkta 50-tals möbel, ska också bli vit. Om jag inte ändrar mig i sista sek och betsar den mörkare. Men det lutar mer åt vitt, då vi redan har alldeles för mycket mörka möbler i vårt vardagsrum.
Skulle vilja placera den hör skrivbordsmojjängen efter ena väggen där garderoben står nu, den garderoben som vi inte vet vart vi ska hä...

så.. nu blir det till att leva i en röra igen.. :( iallafall tills att jag har slipat målat å grejat klart med alla möbler.

Nu ska jag ta å trycka i mig resten av kaviar mackan, dricka upp oboyen och sedan finurla lite på hu jag ska möblera. (fast det bli ett senare projek, helgen skall ju tydligen bli regning)

Natti.

Inga kommentarer: