onsdag 12 maj 2010

varför?

.. jag uppdaterar denna blogg så otroligt sällan så det är ju tamefan otroligt. Känns som om jag egentligen inte borde hålla på nått mer.

----------------------
Jag tycker det är så synd det här med internet å facebook å allt tok som finns, man tappar ju kontakten med människor, vänner som man förr kunde ringa, ta en fika med för att hinna kapp i varandras utvecklingar på jobb å i livet i övrigt. Nu behöver man ju bara logga in på facebook för att se vad de har gjort sedan sist. Man behöver inte träffa personen ifråga för att se hur den nya frisyren ser ut för det ligger redan en bild på bloggen. Man vet redan det mesta som man brukade prata om när man träffades.
Det är himla trist.

Nått annat som är trist, är att jag sitter här hemma å P inte alls sitter brevid. Han är inte ens hemma.
Jag ska jobba fulldag på en röddag å jag ska vara ledig i sommar, då P inte alls är ledig.
Jag kommer ha en ruskig träningsverk i axlar och mage i morgon och framförallt så har en spricka uppstått.
sprickan finns egentligen inte synlig. Men den känns.

Det är nu över ett år sedan å jag tycker det är så otroligt tråkigt. Riktigt värdelöst att vi inte tagit tag i det hela för längesedan. Det är ju inte så svårt. Jag tror vi sitter med fingrarna långt uppkörda i...... alldeles för upptagna med annat.
Jag skulle kunna skriva en hel novell angående hur pissigt det känns, hur tråkigt allt blivit å hur mycket jag kan sakna!

vill inte sväva iväg och beskriva allt med ord, och meningar.
Jag finns iallafall här, precis på samma plats å det vet du.



------------------------------------

Nu vart det ett riktigt muntert inlägg så här mitt i natten.
Jag kan inte somna.. åså har vi ju trådlöst, lätt att hänga kvar vid datorn ett tag extra då ju.
Många funderingar som dyker upp när man ligger å grubblar.

Jag vill så himla mycket, helst allt på samma gång.


och jag önskar jag kunder skriva rakt upp och ner, skriva precis rätt från hjärtat hur saker och ting går till just nu, hur saker trycker ner och mosar sönder. Hur rent ut sagt fördjävlig allt kan vara. Man kan knappt tro att det är sant när man lägger ihop ett plus ett, i detta fall blir det inte två, utan -2miljoner. allt ligger på minus tror jag.

......................väck mig i morgon med lite gnista. Ikväll tog orken å lusten slut.
slit å släp. är det verkligen värt det?

Inga kommentarer: