söndag 30 maj 2010

Jag och en man som kallar sig Ray.

Har kärat ner mig i någon som heter Ray.
Ray LaMontagne.
vem är han undrar ni nu, jo serru. han är något helt underbart.
Men va? tänker ni nu. men jo, helt sant.
Ett riktigt hett tips till er. googla, spotifya, youtuba.
Det här är verkligen min typ av musik, min typ av slappna av musik.
Jag kan lyssna i timmar, fast än jag inte ens märker av att jag lyssnar.

Ikväll är det Ray. Ray och jag.

Har även svårt att somna när andra halvan i sängen är tom. Tycker inte om att sova ensam.

men alltså det är inte klokt, hur kan man sjunga så bra, och hur kan man göra musik så ljuv.
Jag älskar det här. Helst vill jag höra musiken högt högt å bara blunda å låta mig svepas i väg. extra härligt att lyssna på musik är när man åker buss. Sitta uppkurad på ett bussäte och hörlurarna i öronen, utanför fönstret är det ganska grått och trist å man kan stirra rakt ut i ingenstans och bara låta musiken dra iväg med en..

Eller när man är jätte trött å less, förbannad. Slå igång nått ilsket och hårt å låt musiken ta över ilskan. Vet inte hur många gånger under tonåren som jag låste in mig med korn och marilyn manson. System of a down och nirvana.
När mamman och pappan var rena mardrömmen och jag var i mitt allra bästa pubertetsrus, då hjälpte musiken väldans bra.

Mamma höll på att bli galen där ett tag.
Takida sålde förresten sina skivor på shell för 50 spänn. Jag klippte gräset för att få pengar till Old skivan och den skivan har vart med om mycket. Jag har vart kär, otroligt kär, förbannad och galet lycklig till dessa låtar! Jag har skrattat och gråtit. Jag började dagen och slutade dagen med den. Kunde varenda andetag genom låtarna, bokstäverna meningarna och stycken. refänger och verser.

.....

ska lyssna vidare, sen måste jag försöka sova.

njut nu.
godnatt.

1 kommentar:

Robbie J sa...

jolene!!!! så jäVLA BRAAAA! (jag är full)(