lördag 3 april 2010

PÅSK

Slog mitt gäddrekord och fick dra upp en på 6.1kg. Inte illa pinkat. Var himla krångligt att lyfta den, gäddslem överallt..
så det blev lättare att lägga sig bredvid! :) Men då var jag iofs redan nedkletad av allt gegg. Men har man anglat så ska det väl för tusan synas också! :)
Men Maria kunde ju inte låta bli att vara värre, hennes gädda vägde 6.7kg och hade RUSKIGT många små och sylvassa tänder..

storfiskar`n




76 don var utsatta på toprsjön, vart dåligt med fisk av så många don. Vädret var hyffsat, faktiskt helt ok. Dock inte lika bra som i fjol då vi satt i tshirt.







Peter jobbade kväll på skärtorsdagen så när han jobbat färdigt packade vi in oss i bilen och begav oss upp till fräna. Somnade sent och klev upp alldeles för tidigt på långfredagen. Ut på isen och väntade på storgäddan. En och annan cider slank ner.
Storgäddan kom, Moster ia for på jobbet och sedan gav vi även upp.Runt15 åkte vi hem till mamma och pappa. Vi var helt slut, även Iso som var med mamma och pappa till nordanede (stugan) så när vi kom hem kunde han slappna av, vi somnade alla tre på några få sekunder. Käkade middag och sedan bastade vi. Och efter det var det bara att slänga in handduken och hoppa i säng.
Upp i morse och hem till stan igen. Nu jobbar Peter och jag sitter här som ett fån. Har planterat röven i soffan och tänkte vänta ett bra tag innan det rycks upp igen..
(ska bara hämta maten i köket, sedan tänker jag inte röra mig ur fläcken förrän Iso vill ut)
Ha en trevlig påskafton!










Inga kommentarer: