måndag 15 augusti 2011

tantElins dag

Hurra Hurra Hurra för våran tantElin idag!! Pussar och kramar!

---------------------------------------------
Var ut till birsta en snabbis och fixade lite inför kommande evenemang! :) Fyndade även en massa kläder till Loppan på Cubus! 19:- plaggen och samtidigt ta 3 betala för 2! Det är sånt man jublar över när man är mammaledig och har en inkomst därefter också! :)
iallafall betalade jag 76:- för kläder som kostat 534:- ! Det kallar jag fynd! Kanske lägger in en bild sedan!
(om inte så var det: två kortärmade blusar (en rutig och en randig) en vit klänning med spets detaljer, en blommig klänning, två kortärmade bodys, med roliga tryck, som jag valde i strlk som passar till nästa vår. Alltså 6 plagg för denna lilla penning!

Hittade även en sån där rånarluva för en guldpeng! Jag blir så glad när jag hittar sådana här saker, som man behöver och har nytta av för en sån liten peng!

Efter Birsta slängde jag ihop en tårta med vitchoklad och massa bär! Tog med mig middag, mamma, pappa och Pontus bort till Elin som somsagt fyller år idag!

Väl hemma igen möts jag av en odåga ståendes mitt i en röra av presentpapper, skor och tavelramar! Suck.
Han hade på nått vis klättrat längst in i garderoben i hallen, bakom en sån där tyghylla som man hänger på stången i garderoben, dragit fram tre rullar presentpapper, utan att få med nått annat som jag packat in där (har en bal toapapper där också, hade ju vart roligt att ta rätt på kilometervis skithuspapper i bitar...) Tuggade lite på presentpapperet och sedan dragit fram några skor men som tur var inte bitit på dom vad jag kunde se. Sen hade jag två ramar (billighetsramar från Ikea) på bänken i köket. Dessa hade han provsmakat lite på också.
Fast idag förstår jag att han fick långtråkigt, då han blev lämnad ensam i två omgångar!.. Men men, man måste ju för fasen kunna bete sig ändå. Trodde dessa valpfasoner var över då det inte hänt nått liknande på braaa länge!

Nu ska jag njuta av lite mammatid, Malintid då Loppan sover och Peter är på kurs! å Iso ligger tyst på bädden.


1 kommentar:

Anonym sa...

Great post. I’ll keep coming back to read even more.Thanks a lot for being my own tutor on this subject.

louis vuitton stephen sprouse