onsdag 22 september 2010

JUST IDAG

är jag stark just idag mår jag bra jag drivs framåt av kraftiga vindar.... eller hur var det den gick.

Vaknade pigg och utvilad i morse, trots att jag inte satt ner på hela HELA dagen förrän kl 23 igår. Stod ute i butiken hela långa dagen, förrutom tre behandlingar, men då stod jag genom hela då med.. Iofs satt jag ner när jag kom hem och käkade middag.. men det var nog inte längre än 10 min.. Sedan tog jag tag i äckel-lukten som förpestat vårt badrum, vet inte vad som var fel. Men jag handskurade hela golvet, ställde bort P´s jaktstövlar och donade på. P hade redan rensat avloppen och allt sånt.. Nu är lukten i allafall borta, vet inte vad det kom i från..
Och när jag ändå var i farten så passade jag ju såklart på att röja upp i köket, efter den löjligt stora kantarell mängden vi rensat och grejjat med så fanns det en hel del kastruller och bunkar m.m som drällde på bänken. Så det vart storstädning där med.Drog av golven och slängde i två maskiner. Och för att påpeka så slutade jag jobba kl19 och var hemma 19.20 , gick ut med iso och var inne vid 20.00 igen.. och sedan kan ni ju lista ut hur mycket tid som hann rinna iväg.

Vid elva tiden satt jag iallafall i soffan med ett glas oboy och mackor. Å guuuu så gott och skönt det var! Somnade inte förrän sent, har fått himla ont i ena skinkan, någon nerv som kommit i kläm. Hoppas det släpper snart, och inte håller i sig allt för länge.

Och förresten, jag kan nog hälsa från Pappa att njursten är inte bland det finaste man kan få sådär huxflux en tisdag. Inte ens en två tre sprutor morfin och ambulansfolket kunde lindra smärtan. Och nu pratar jag om Peter Hägglöf, blandning av ligist och bonnpöjk med smärtgräns långt utöver det vanliga.. så nog gjorde det ont. Och nog hade jag roligt åt honom när han hög på morfin kläckte ur sig ett och annat skoj. Men det var bra knepigt och man kände sig bra hjälplös när det var stora starka pappa som låg där på britsen..
Iallafall, han mår bättre men är kvar på sjukan än så länge. Hoppas han blir där ett tag till för kommer han hem och inte har tillräckligt med smärtlindring så lär han väl riva hela inredningen på badhusvägen..

Vad mer? Jo mycket mycket mycket mer.. massor mer.
Men det tar vi någon annan dag, nu blir det lite kvällsfika, och sedan hopp i säng. Ska in tidigare på jobbet i morgon för att få ordning på bankningen.

Är det bara jag som är löjlig eller är det fler som tycker det är jobbigt att hantera pengar? Eller jobbigt är väl fel sak, men jag är så rädd att det inte ska stämma så att någon tror att det är en annan som gjort nå fuffens. Jag vill hellre ha någon fler där som bla kan dubbelräkna med mig så att allt blir rätt!

Nä.. nu fika..
hej hopp..

Inga kommentarer: